William en Ianthe rond de wereld

Bali

Hoi Allemaal,

Hier vanuit een heerlijk warm Bali een berichtje van ons. We hebben het hier enorm naar ons zin in een hotel dat onze verwachtingen ver overtrof en met mooi zonnig weer. Eerstgisteren zijn we hier aangekomen na ruim anderhalf uur in de rij bij de douane om een visum te krijgen. Gelukkig kwam iemand van ons hotel ons ophalen en toen we daar na ong. een half uurtje aankwamen wisten we niet wat we zagen. Het is een klein complex met een aantal villas en wat appartementen, 2 zwembaden en een klein restaurantje. De tuin is heel mooi, vooral 's avonds want dan zijn er een soort lampionnen die het verlichten. Onze kamer is heel netjes, met een mooie nieuwe plasmatv, dvd-speler en niet te vergeten ons enorme 2-persoonsbad, zonder kraan maar met een soort waterval om je water erin te krijgen! Sorry kan er nog geen fotos opzetten want de pc is net totaal gaan flippen toen ik mijn cardreader erin deed.. kreeg een blauw scherm en daarna nooit meer iets dus mam je zult nog even moeten wachten op de fotos. Zit nu namelijk op de andere pc en daarvan zit de usbaansluiting los dus als je probeert iets erin te stoppen zakt ie weg in de pckast.. heel handig! Maargoed, nog even verder over onze reis... toen we hier vrijdagavond aankwamen hebben we ons eerst even verbaasd over onze mooie kamer en zijn daarna wat gaan eten aan de main street... 2 min lopen van ons hotel! We kwamen terecht in een nederlands restaurantje zonder dat we dat door hadden en voelde ons een beetje fout omdat we nu echt van die Nederlander waren die 3 weken naar Frankrijk gaan op een Nederlandse camping... ieeeel. Maargoed het eten was er niet al te best.. bevroren carpaccio en bevroren half warme varkenshaassate.. maar de live muziek was wel leuk en het was goedkoop (maja dat is eten hier sowieso)! We zijn vrij vroeg gaan slapen en de volgende ochtend werden we nog net op tijd wakker voor het ontbijt. Het ontbijt was super.. vers gebakken eitje als je aan komt lopen, pannenkoekjes, verse croissantjes en vers fruit! Daarna lekker aan het zwembad gezeten en via een Australier hier kwamen erachter dat de massages maar ong. 6 euro per uur kosten hier in het hotel dus maar meteen geboekt! Na de massage hebben we nog even over het strand gewandeld... deed me denken aan gambia want we hadden nog geen 2 stappen op het strand gezet of er waggelde mensen achter ons aan massage massage food food.. nouja zoiets dus.. maar ze lieten zich wel een stuk makkelijker afwimpelen dan onze Gambiaanse vrienden ;). We zijn uiteindelijk teruggelopen via de main street en hebben daar wat gegeten... dit keer een stuk beter voor dezelfde prijs. We maakten alleen 1 grote fout! Die Australier had al gezegd dat alles hier goedkoop was behalve alles wat alcohol bevat en voordat we wijn bestelden hadden we wel gekeken.. en het waren idd hoge prijzen maar niet naar Nederlandse maatstaven. Wij dus een kleine karaf besteld... nou daar kwam het hoor.. je had 3 vergrootglazen nodig om het karafje te kunnen ontdekken en de wijn was vieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees... dat we nog moeite hadden om hem leeg te maken! Dat doen we dus niet meer.. vanaf nu alleen nog cola of Bintang (dat is het lokale bier). Gisteravond laat kwam ik erachter dat ik van sterrenbeeld veranderd was... roooooood als een kreeft dus! Mn schouders doen vandaag nog steeds pijn maar de rest is al enigzins bij getrokken... het enige voordeel is dat ik nu hier in een donker kamertje jullie op de hoogte kan houden terwijl William lekker in het zonnetje ligt! Morgen hebben we een driver gehuurd om wat van de rest van het eiland te zien (50 amerikaanse dollar voor de hele dag!) en zometeen gaan we nog even richting strand om te lunchen en natuurlijk nog even een massage want we hebben besloten dat we dat zo vaak mogelijk gaan doen nu het voor 6 euro kan... oja en mn teennagels natuurlijk laten lakken want mn mams is hier helaas niet om dat voor me doen (jullie zullen wel denken waarom moet je mams dat doen.. maar mijn motoriek werkt altijd een beetje tegen als ik dat zelf probeer!). Nouja dat was ht wel weer... jullie horen snel weer van me! X Ianthe en groetjes van William natuurlijk

mamsje

wat een mooi verhaal weer! en ben blij dat je me niet alleen mist voor de was! Is je factor 30-50 er nu al doorheen of ben je zelfs daarmee nog verbrand? Dat is je zelfs in gambia nog nooit gelukt! Heb ik ook nog je verjaardag gemist, kreeft is van 22juni tot 22 juli!!!Errugh hoor, zitten Jacky en ik hier ook nog zonder onze gedoneerde foto's. Zottigheid, geniet maar lekker, laat je maar lekker bepoedelen door de masseurs, straks mogen jullie er weer volop tegenaan!
big hug en knuffelzzzz mamsje

o, en denk eraan, vrijdag belooft een slechte dag te worden daar, dus als je nog "binnen"dingen hebt zou ik die voor het laatst bewaren en nu zoveel mogelijk van de zon genieten, auwie!!

Corry@Albert

Heej Jullie 2 tjes, Klinkt weer helemaal toppie,
Geniet er nog maar van ,Want het gaat nu opschieten he. Verder hier zijn gangetje .Volgend jaar de tweede Vletter- De Groot telg . Gaaf he ,Wij kunnen niet wachten, !!! Nog veel plezier en tot gauw
Groetjes Corry@Albert

Tamar

hi Will en Ianthe,

klinkt helemaal super, jammer zeker dat het bijna voorbij is.....

Enne...kan Will niet even lakken? Lijkt mij dat hij dat heel goed kan, gek he dat ik dat denk....haha!!!

Heel veel plezier nog en tot snel!