William en Ianthe rond de wereld

Cook Islands

Hoi allemaal!

Hier een berichtje vanuit het paradijs! Het is hier werkelijk fantastisch. Mooi weer, prachtige stranden en heeeel erg helder water! We zijn hier maandagochtend vroeg aangekomen. Toen we om half 7 in het busje richting guesthouse reden, was de zon nog niet op. Eenmaal bij het guesthouse zijn we meteen even gaan slapen, want na een vlucht van 9 uur waarin je toch minder slaapt dan normaal, waren we best wel moe. Toen we wakker werden bleek ons buurmeisje verdwenen en toen de eigenaren, overigens super aardige mensen, kwamen bleek dat we waarschijnlijk de hele week het huis voor ons alleen hebben. Daarbij zijn wij de derde gasten dus het is echt nog splinternieuw allemaal. Het is op een andere plek als waar ik oorspronkelijk geboekt had, omdat de familie van de eigenaar terug is gekomen uit Nieuw-Zeeland en nu in dat andere guesthouse woont. Dit is echter ook vlakbij het strand, dat kan hier bijna niet anders namelijk en we hebben een scootertje gehuurd dus zijn overal eigenlijk zo, aangezien je in 45 min het eiland rond bent! De eigenaren hebben ons maandagochtend mee genomen naar het enige stadje hier en daar hebben we het scootertje gehuurd. William moest eerst examen doen bij het plaatselijk politiebureau. Hij moest een aantal keer om wat pionnetjes rijden en toen kwam de vraag: 'Hoe hard mag je hier?'... waarop William zei 50. De agent keek heel moeilijk en toen zei hij onee 40! En toen was hij gelukkig toch nog geslaagd. Het was trouwens niet helemaal fout. Met helm mag je hier wel 50, maar die hebben we niet dus mogen we maar 40. Maandag middag hebben we een rondje eiland gedaan op de scooter en vervolgens heb ik thuis even gedouched en zijn we boodschappen gaan doen om de lege koelkast op te vullen. 's Avond hebben we lekker gekookt en zijn vroeg naar bed gegaan, omdat we nog een beetje zaten met het tijdsverschil. Gisteren zijn we naar het strand van Muri Beach geweest. Dit is het meest toeristische strand op het eiland maar het is er wel erg mooi! Daarna zijn we doorgereden en hebben we lekker cocktails gedronken en gelunched bij Club Raro, een ander hotel met een barretje aan zee. Daarna nog even boodschappen gedaan en toen weer richting huis om te douchen en te koken. 's Avonds hebben we nog even een rondje gedaan op de scooter om te kijken of je uberhaupt iets ziet. We hadden namelijk nog niet in het donker gereden en ons hostel staat aan de straatkant niet aangegeven dus we waren bang dat dat lastig terugvinden werd. Het wordt hier echter om 6 uur in een kwartier pikke donker en eigenlijk willen we toch iig een paar dagen nog wel iets gaan doen na die tijd! Het bleek echter best wel redelijk verlicht dus vanavond gaan we misschien wel uit eten! Vandaag kwam de loodgieter om de geiser te verplaatsen. We zaten dus zonder water en zijn dus vrij vroeg vertrokken om eerst even te kijken bij een hotel in de buurt, waar ze ook massages doen. Dit bleek nog best wel duur, dus we gaan even op zoek naar een andere. We hebben ook een excursie geboekt voor zaterdag. We gaan naar de cultural village en hebben dan vervolgens een diner met dansshow volgens de tradiotionele wijze. Het leuke is dat de traditionele manier van koken, zoals ik die wel kende van de verhalen vanuit Nieuw-Zeeland hier gewoon nog dagelijks gebruik is. 's Avonds zie je overal rookpluimen in de tuin, want ze koken in een oven onder de grond. Je legt je eten op een steen ingepakt in bananenbladeren en vervolgens graaf je dat in en maak je een vuurtje. We gaan het zaterdag meemaken! Oke, ik ga nu weer lekker het zonnetje in! Onze mobiele telefoons doen het hier niet, dus we zijn verder lekker afgesloten van de buitenwereld, maar jullie horen snel weer van ons. X ianthe en william

Iris

Joepie, de eerste!

Dat klinkt echt als een paradijsje zeg. Ik heb net wat foto's op Google bekeken, prachtig.
Grappig dat ze op de Cook Eilanden nog koken op de traditionele manier. Ik dacht dat ze dat alleen in Te Whakawhakarewarewa enz. deden... ;)
Lekker dat jullie een scooter hebben. Hoe is het verkeer daar? Rijden ze een beetje normaal?

Wij zijn net terug van een weekje Garda. Was heerlijk, we hebben veel plaatsjes langs het meer bezocht en zijn ook naar Verona (van Romeo & Julia) geweest. We hadden een hotel direct aan de boulevard met zicht op het meer, dat was super.

Jullie nog heel veel plezier en tot het volgende bericht :)

Anna

Hoooii! Dat klinkt echt zooo tof! Zit hier stinkend jaloers in de bieb van het fsw foto's van Cook Islands te bekijken...IK WIL OOK! Wat voor dingen zijn daar 's avonds nog te doen? Ach, gewoon een beetje relaxen in het paradijs lijkt me ook niet verkeerd :) Geniet jongens! xx

Oma Corry @Opa Appie

Hoi Klinkt wel ongelooflijk goed, Wat zullen jullie genieten. ?? Ben niet jaloers ,hoor. Gaan in September naar Duitsland,dus wat scheelt het??? Nee,hoor ,heel heel heel veel plezier en ik wil graag een kaart van een heel wit zandstrand. Maar dat wist je al.. Genieten ,daar komt het op aan..!! Wel uitkijken op die brommer he, Tot horens

Tamar

hi Will en Ianthe,

Klinkt helemaal super daar!! Echt zo'n tropisch Bounty eiland. Heel romantisch hoor!! Ben benieuwd hoe het jullie verder daar zal vergaan, het lijkt mij daar heerlijjk rustig en genieten.

Heel veel plezier en we wachten met smart op een mooi kaartje ;-), haha!!!

Geniet ervan en tot over een paar weken!!!
Oh ja, wij gaan net als Cor en Ab pas in september, dus in de tussentijd geniet ik wel van jullie verhalen.

Groeten,
Tamar

Aai Allebei Dito Kont King

I'm supersexy, I miss my hopstijd and I miss my hopspartner, my striped SJAKIE!!!! I want him back NOW!!!!! MY holes are getting lonely!!! Lips Paai

alice

kom op, opstaan, het wordt nu wel tijd dat er iets gebeurd op die site van jullie. Zijn al 2 dagen in Nieuw Zeeland en geen verhalen, ook geen foto's van de cook islands dus kom op, ga ervoor, je hebt inmiddels al 400 stuks extra fotoruimte dus dat mag wel weer stoppen ben ik bang. In dit tempo kan je ze er allemaal straks thuis opzetten!!!

Jacky

Helemaal leuk om een beetje mee te dromen .Geniet er van. Liefs Jacky